
KPN & Rijksmuseum
Een beetje van ons allemaal
De eenmalige tentoonstelling Late Rembrandt was voor vele kunstliefhebbers hét hoogtepunt van het jaar – en misschien zelfs wel van dit decennium. Nog nooit was er in Nederland zo’n groots overzicht te zien van Rembrandts werken uit de meest bijzondere periode uit zijn leven. Als hoofdsponsor van het Rijksmuseum en de tentoonstelling is KPN trots dat het hier een bijdrage aan heeft kunnen leveren.
KPN sponsort het Rijksmuseum omdat het als toonaangevend museum veel parallellen heeft met ons bedrijf. Het Rijksmuseum en KPN proberen beide het contact tussen mensen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Tussen publiek en kunstenaars, maar ook gewoon tussen vrienden, familie of zakelijke relaties. Het ‘Rijks’ heeft daarnaast een lange historie en is stevig verankerd in de samenleving. En ook daar herkent KPN zichzelf in. De enorme collectie van kunst en geschiedenis is onze nationale trots en daarmee is het museum een beetje van ons allemaal.
KPN helpt het Rijksmuseum een state-of-the-art cultureel instituut te zijn
Hypermodern
Als hoofdsponsor ondersteunt KPN het Rijksmuseum niet alleen financieel, maar vooral ook met ICT kennis. Zo gebruiken de museumgidsen de iPads bij hun rondleidingen en vinden bezoekers bij deelcollecties iPads waarmee ze aanvullende informatie krijgen over de kunstwerken. De veel geprezen website van het Rijksmuseum wordt bovendien gehost door KPN dat hiermee bijdraagt aan het toegankelijk maken van kunst voor iedereen.

Innovatieve producten
Minder zichtbaar, maar minstens zo belangrijk is een groot aantal innovatieve producten dat KPN levert op het gebied van telefonie, dataverkeer en –opslag. Hiermee helpen wij de strategie van het Rijksmuseum verwezenlijken om een vernieuwend, state-of-the-art cultureel instituut te zijn voor de wereld. Veel werk achter de schermen, maar wezenlijk om de top te bereiken in de museale wereld.